onsdag 14 maj 2014

vad

jag skriver för att jag tänkte att jag vill det jag skulle kunna skriva den vackraste boken i människornas historia jag och regnet jag och tårarna skratten och hon i fönstret och sorgen det som blommar det som blommar syrenerna över speglarna smärtan i sina askar vad ska vi säga till varandra


att vara långt borta från sig själv att vara stark inlindad skyddad att vara glad för att kroppen klarade natten och åka buss som en helt vanlig människa


och allt skulle rasa om jag fick veta något hon skulle kunna säga hon skulle säga det till mig om jag bad henne men skulle jag kunna be


skulle jag kunna be om att få ett sår fogat till mig


vad är rimlighetens gräns


vad är syrenerna gjorda av vad har de för fibrer hur kan de dofta så hur kan de stå sig i regnet skärande hur kan de avge doftämnen vita violetta spräckliga beströdda

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar