tisdag 10 juni 2014

Den onda drömmen




Och ett vitt mjölkat ägg har planterats i kroppen, ligger och samlar slem, vems är det mörka barnet, varför bor det i min livmoder, varför är jag en tom kropp som det ska utsuga

Aborten uteblir jag är i minneslucka 

Den svarta mörka sänghimlen mina taniga händer mitt hår som faller av min lugg mot kudden det nya

Är detta det nya

Ett mörker i mitt ansikte och min lilla svulst som äter sig upp genom kroppen det svullna stora klotet det inhemska vattnet alla tabletter jag åt för smärtan när vi föds till ormar när vi föds till en avbild

Blyertsstreck över alla papper klumpar som av bläck ett rasslande över tinningarna ett brus utan like grepp om strupen jag väntar din förlossning du mitt monster som jag livnär 

Som stormen river upp och river åter

Betongen det är min skräck inför min egen födsel och inför dettas födsel uppspricker

Ska döda dig om du någonsin ser dagens ljus 

Föda sedan döda





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar